Урок природознавства у 3 класі "Гриби їстівні та отруйні"
17.02.2016, 23:22
Тема:Гриби їстівні та отруйні Мета: розширити і систематизувати знання учнів про їстівні та отруйні гриби; формувати уявлення про роль грибів у житті рослин і тварин лісу; розширювати світогляд учнів; виховувати екологічну культуру. Обладнання: ПК; плазмовий екран; таблиця «Гриби їстівні та отруйні»; ілюстрації грибів; пазли; тестові завдання; пам’ятки грибника.
Хід уроку I. Організаційний момент 1. Привітання 2. Вправа «Погода»
Учениці: « В ефірі прогноз погоди і з вами ми – Вікторія та Богдана. Сьогодні вівторок, 1 березня – 61 день високосного року та перший день весни. В цей день прийнято дарувати бутоньєрки у вигляді квіточок з білих і червоних ниток. Ця прикраса називається «марцішор». Також сьогодні православна церква святкує День святих 12 мучеників.
Надворі прохолодно, хмарно; температура повітря 12 градусів; спостерігаються незначні опади у вигляді туману. Проте ми бажаємо, нехай погода ніколи не впливає на ваш настрій. Всім хорошого дня!»
II. Актуалізація опорних знань
Бесіда
Яку тему ми вивчали на минулому уроці?
Які ознаки живої природи мають гриби?
З яких частин складається шапинковий гриб?
Як гриби пов’язані з деревами?
Яке значення мають гриби для лісу? для людей?
Гра «Так чи ні?»
Визначимо хибні та істинні твердження.
Гриби – живі організми (так)
Грибниця міститься в шапинці (ні)
Гриби розмножуються спорами (так)
Мухомор, бліда поганка – отруйні гриби (так)
Гриби живляться відмерлими рослинами і тваринами (ні – їх живить грибниця)
3. Тестування з подальшою взаємоперевіркою.
1. Гриби — це:
а) рослини;
б) тварини;
в) представники особливого царства.
2. Які ознаки живих організмів мають гриби?
а) Дихають; б) живляться; в) ростуть;
г) розмножуються; д) вмирають. III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про значення грибів у житті людей і природи та навчитеся відрізняти їстівні гриби від отруйних. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота за підручником (с. 123–125)
Читання з коментуванням.
Зачитування характеристик їстівних (білий гриб, печериця, опеньок осінній) та отруйних грибів (жовчний гриб,бліда поганка, несправжня лисичка, несправжній опеньок) Фізкультхвилинка 2.Робота в зошитах. V. Узагальнення й систематизація знань 1. Складання народних прикмет, пов’язаних із збиранням грибів. (деформовані речення)
Багато мошок – готуй козубок.
Перший туман літа – грибна прикмета.
Потрібно раніше встати, щоб грибів набрати.
Пішли опеньки – значить літо пішло.
Пізній гриб – пізній сніг.
2. Хвилинка-цікавинка (підготовані учні)
Ученим ще не вдалося виростити на грядці білі гриби, рижики, підосичники. Однак відомо, якщо старий гриб дрбно порізати, залити водою і полити цим розчином коріння дерев у молодій лісопосадці, то через 2-3 роки на цьому місці можна буде збирати гриби.
За харчовою цінністю білок гриба майже рівноцінний білкам м’яса.
У грибів багато вітамінів і мікроелементів: заліза, марганцю, фтору, цинку, а грибний бульйон сприяє кращому виділенню шлункового соку ніж м’ясний. VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
Робота в групах.
Складання пазлів із зображеннями грибів (їстівні гриби діти кладуть до «кошичка», що на дошці)
Робота в парах.
Складання пам’ятки грибника за зачином. (користуючись текстом підручника) Пам’ятка грибника!
Збирай тільки ті гриби, які ____________________________________;
Щоб не пошкодити грибницю__________________________________;
Не можна____________________________________________________;
Не збирай____________________________________________________;
Неможна збирати гриби біля____________________________________.
Рефлексія
Що корисного від уроку ви взяли для себе?
Що ви дізнались нового?
Що вам сподобалось на уроці?
Який ваш настрій наприкінці уроку?
Оцінювання учнів VІІ . Домашнє завдання
С. 123–125.