Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 07.07.2025, 15:22

Сайт вчителя початкових класів Кам'янської ЗОШ І-ІІІ ступенів Білійчук Анастасії Іллівни

Категорії розділу
Нормативно-правова база [21]
Конспекти уроків [6]
Презентації [8]
Навчальні фільми [2]
Виховні та позашкільні заходи [4]
Матеріали для самоосвіти [5]
Посібники, література для вчителів, учнів, батьків [0]
Наочність [2]
Обдаровані діти [4]
Календарні плани [7]
Контрольні та перевірочні роботи [2]
Меню сайту
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 14
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Методична скарбничка

Головна » Файли » Конспекти уроків

Урок розвитку писемного мовлення. Написання твору "Прихід весни" (4 клас)
12.05.2016, 18:01
Тема: Написання твору «Прихід весни»
Мета: закріплювати знання учнів про будову тексту; за допомогою художніх засобів, зразків усної народної творчості та власних спостережень, поглибити уявлення дітей про найхарактерніші ознаки весни; вчити висловлювати свої думки в логічній послідовності, розвивати образне мислення, мовлення, творчі і естетичні смаки; збагачувати активний словник школярів. Виховувати вміння відчувати красу рідного слова, любов до рідної природи, охайність у виконанні письмових робіт.
Обладнання: ноутбук, плазмовий екран, малюнки, ілюстрації, опори для висловлювань; план твору; грамзапис музичного твору П.І.Чайковського; словники; індивідуальні картки; пам’ятка.
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок учнів.
                                         Хід уроку
І Організація класу.
  1. Привітання
Доброго дня, українській землі
Гарного дня, дорогі вчителі!
Вдалого дня тобі, друже, за партою!
Будьмо щасливі всі, ми цього варті!
  1. Психолого-емоційний настрій
  • Подивіться один на одного, посміхніться привітно. Посміхніться до мене. Сідайте, будь ласка!
ІІ Мотивація навчальної діяльності
Учень: Є у нас предмет чудовий,
             Урок української мови
             Сьогодні ми раді вітати всіх вас
             І дякуєм всім, що прийшли ви до нас.
2.1 Вступне слово вчителя
- У нас особливий урок української мови – це урок розвитку писемного мовлення. По дорозі до школи я зустріла цю незвичайну дівчинку, вона хоче вам загадати загадки (дівчинка у костюмі весни)
2.2. Робота над загадкою
А) Весна: Привітання журавля
                Я пробуджую поля,
                Небеса і ручаї
               Та заквітчую гаї.
               І усякий мене зна,
              Відгадали? Я … (Весна)          
(дівчинка сідає за парту)
  • На землю прийшла весна
  • Що змінилося у природі з її приходом?
б) Учні називають весняні прекмети, які встигли помітити
- Сонечко пригріває
- Дні довші, ночі  коротші
- Ранки і вечори стали теплішими
- Починають повертатися птахи з теплих країв
- З’являються перші весняні квіти
ІІІ Оголошення теми і мети уроку
- Сьогодні ми поринемо у красу весняної природи, відчуємо пахощі весни, красу цієї пори року. Поети оспівували красу цієї пори у віршах.
- Згадайте твори поетів про весну які ми вивчали на уроці читання.
3.1 Діти зачитують уривки вивчених творів.
- У вірші « 4 пори року» Н.Забіла про весну написала так:
Весела, гарна й кучерява
маленька дівчинка Весна
біжить, сміється, сіє трави
і пісня ллється голосна.
  • Наша землячка Марійка Підгірянка у вірші «Співанка про місяці» говорить:
 
Березень – місяць льоди поломить,
Весняну пісню річка задзвонить
 
Квітами квітень усіх привітає,
Усі садочки порозквітає
 
Гей, травень прийде у дні чудові,
Просетелить всюди трави шовкові.
  • Композитори створювали весняну музику, художники змалювали весняну красу. І ми з вами будемо вчитися писати твір про весну, про її прихід. Тому і назва твору «Прихід весни»
  • Що означає писати твір? (Це значить творити, працювати творчо, красиво і правильно висловлювати свої думки)
  • А для того, щоб писати твір про весну, треба підібрати такі слова, які допоможуть розповісти про цю чарівну пору року.
3.1 Завдання уроку
- Перед вами стоять такі завдання:
  • Не тільки дивитися, а й бачити;
  • Не тільки слухати, а й чути;
  • Запам’ятовувати, міркувати, розповідити.
3.2 Ознайомлення з планом уроку
- Наш урок, це урок творчості, натхнення, добра й радості. Пропоную такий план дії:
1. «Увіти» в курс справи
2. Утворити асоціативний кущ
3. Звітування груп
4. Проекція фотопанорами
5. Розкрити кольори весни
6. Фізкультхвилинка
7. Написати твір
8. Підбити підсумки
- Ви ознайомились з планом та завданнями уроку.
- Чого ви очікуєте від цього уроку?
ІV Вправа у доборі асоціативного ланцюжка. Утаорення асоціативного куща.
  • Погланули у вікно, пригадали, що ми вже бачили і спробуйте назвати слова-іменники, які асоціюються з цим словом.
  • Отже, ВЕСНА, це –
сонце                                                                                    річка
квіти (які?)                        ВЕСНА                                     струмок
земля                                                                                    пташки (які?)
хмарки                                                                                 трава
 
V Актуалізація опорних знань і дій учнів, необхідних для творчого рішення поставлених задач.
5.1 Презентація роботи груп.
- Готуючись до сьогоднішнього уроку ви провели велику дослідницьку роботу. Для цього наш клас було поділено на три групи.
- Зараз ми послухаємо звітування груп.
І група. - Ми «Природознавці» досліджували, які зміни відбуваються в природі навесні і хочемо про це вам доповісти.
  1. Летить на сушу і на море
Повітря чисте і прозоре.
  1. У полі теплий вітер віє,
А небо угорі синіє.
  1. Веселе сонечко розквітло
Ласкаве, лагідне і світле
  1. Біжить струмок, пустун маленький,
І голосок його тоненький
Дзвенить дзюркоче без кінця
  1. Струмок вітав свою сестричку
Прозорі хвилі влив у річку
ІІ група. – Наша група «Дзвінкоголосих» досліджувала життя у пташиному царстві. Послухайте про нашу роботу.
  1. Вертаються пташки додому,
До рідних місць: садів, лісів…
  1. Прилетіли шпаки, дорогі співаки,
Прилетіли весну зустрічати…
  1. Малесенька ластівка зранку мені
Співає, щебече пісні весняні.
  1. Линуть в небі журавлі,
А курлчуть до землі…
Линуть сірмим ключами,
Відмикають білі брами.
  1. В небі жайворонки вються
Заливаються – сміються,
І щебечуть, і співають,
І з весною всіх втають.
ІІІ група. – Група «Усмішка» поринула у чарівний світ квітів. Адже квіти – це усмішка землі. Що ми побачили, ви зараз почуєте.
  1. Весна величний гімн співає,
І все навколо розквітає.
  1. У проміннях сонці ніжних
Білий росяний підсніжник
Раптом блиснув з-під листка
  1. І барвінком, і рутою,
І рястом квітчає
Весна землю, мов дівчину
              Тарас Шевченко
  1. А ось і проліски розквітли,
Дарують нам небесне світло.
  1. Ось мати-й-мачуха цвіте –
Бо жовті сонечка малі
Розсипались по всій землі.
  1. Підсумок учителя
 
  • Гарно ви попрацювали, провели велику дослідницьку роботу. Отже, недаремно ми з вами ходили на екскурсію в природу, малювали пейзажі.
VІ Колективна робота над підготовкою до складання твору.
  • Під час екскурсії ми спостерігали за змінами в природі з приходом весни, як прокидається весна разом з сонечком, весняними квітами, відображали весну на папері на уроках образотворчого мистецтва. Природа прокидається від сну. На землі є також ранок року – це початок весни.
6.1. Діалог
- Під час екскурсії я підслуха розмову між Андрієм і Лізою. Я хочу, щоб і ваші однокласники почули цей діалог.
1. – Яка пора року прийшла у наш край?
   - Красуня-весна прилетіла на нашу землю.
2. – Що принесла весна-красна?
- Вона подарувала радість і тепло.
3. -  Які зміни відбулися в природі?
    - Сонечко піднялося високо і зігріває все навкруги. Потекли струмочки з гір. Небо заясніло, пташки повертаються додому.
4. – Яким кольором можна намалювати весну?є
    - Кольори у весни світлі і чисті, радісні і теплі. Багато жовтого, бо сонячно, ще трохи зеленого і голубого.
6.2 Розфарбовування весни «кольоровими» словами.
- А тепер ми з вами підберемо для опису слова, які допоможуть влучно передати ознаки цієї пори року.
6.3 Добір дієслів, прикметників до поданих іменників
- На які питання відповідають дієслова?
- На які питання відповідають прикметники?
- Що нам дають прикметники?
(Прикметники допомагають описувати картини, впізнавати предмети, змальовувати зовнішність, складати описи, писати твори)
  • Першим ви назвали сонечко. Якого кольору це слово? (Жовтого)
  • Які за кольором річка, струмок? (Синій, голубий)
  • Якого кольору птахи? (Білого)
  • А небо, хмаринки? А квіти?
Весна – прийшла, прилетіла, припливла;
              чарівна, тепла, різнобарвна.
Сонце – бавиться, пригріває, піднялось;
              яскраве, лагідне, ласкаве.
Струмок – поспішає, бігає, балакає;
                  маленький, гомінкий, швидкий.
Річка – розлилась, пробігає;
             заклопотана, швидка.
Пташки – прилітають, вітають, повертаються;
               веселі, співучі, галасливі.
VІІ Складання усної розповіді за словничком, побаченим під час екскурсії, ілюстраціями.
  • От ми і підійшли до написання твору. Зараз ми спробуємо скласти усний твір.
  • У цьому вам допоможе план твору.
7.1 Ознайомлення з планом твору.
                                                   План
  1. Перші прикмети весни
  2. Розквітає земля
  3. Птахи поспішають додому
  4. Для чого потрібен план ? (Щоб у послідовній формі передати зміст твору)
  5. Пригадаємо з яких частин складається текст?
  6. Як пишемо кожну частину?
  7. Спробуєте усно відтворити прихід весни.
7.1 Правила написання твору
VІІІ Фізхвилинка
  • Повертаються над лісами дикі гуси. Зустрічаємо їх поглядом і усмішкою. (пауза для очей);
  • Налетів легенький вітерець (подмухали на ручки);
  • Захитали головами підсніжники (нахилили голови ліворуч, праворуч);
  • Зашелестіли гіллячка дерев (потерли долоньки одна об одну)
  • Підніміть руки вгору, підставте долоньки уявному сонкчку. Воно пощипує ваші пальчики, готує вас до роботи.
  • Урок продовжується.
ІX Самостійне написання твору.
  • Приступимо до написання твору.
  • Я пропоную вам три види завдань.
І гр. Самостійно складає твір, послідовно викладаючи зміст (біла смужка)
ІІ гр. Пише твір за загальним планом і словничком (синя смужка)
ІІІ гр. Поширюють речення за словами з довідок (червона смужка)
  • Музика, яка буде звучати, надасть вам творчого натхнення.
X Презентація робіт
Зачитування творів учнями.
XІ Підсумок уроку
РЕФЛЕКСІЯ
  • Що допомогло вам у написанні твору?
  • Що було важко на уроці?
  • Що сподобалось?
  • Чи справдились ваші очікування?
XІІ Домашнє завдання
  • Скласти усний твір «Весняний день»
  • Дякую вам за співпрацю.
 
 
 
 
 
 
 
Категорія: Конспекти уроків | Додав: nastya_biliychyk
Переглядів: 1690 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Цікаві вислови
Календар
tКалендар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Copyright MyCorp © 2025
uCoz